Veelgestelde vragen

Onze producten worden gemaakt van duurzaam, kwalitatief hout zoals eiken en douglas. Bij elk product staat vermeld welk hout is gebruikt.

Ja, veel van onze producten zijn geschikt voor buiten. We raden wel aan om ze goed te behandelen met olie of lak voor extra bescherming tegen weer en wind.

Absoluut! Wij maken veel producten op bestelling. Neem contact met ons op met je wensen, dan denken we graag met je mee.

De levertijd varieert per product. Standaardproducten worden meestal binnen 3-7 werkdagen geleverd. Op maat gemaakte items kunnen iets langer duren (gemiddeld 1-3 weken).

Ja, dat is mogelijk op afspraak. Kies bij het afrekenen voor ‘afhalen’ en we nemen contact met je op om een tijd af te spreken.

De verzendkosten hangen af van het formaat van het product. Kleine items hebben standaardtarieven; grote meubels worden via transport bezorgd. Dit wordt bij het afrekenen automatisch berekend.

Ja, wij geven één jaar garantie op constructiefouten. Hout is een natuurproduct, dus lichte werking of verkleuring valt hier niet onder.

Voor buitengebruik raden we aan het hout jaarlijks te behandelen met olie of lak. Voor snijplanken of tapasplanken adviseren we onderhoud met food-safe minerale olie, zoals bijvoorbeeld druivenpitolie.

Onze kinderbankjes en andere kindvriendelijke producten worden zorgvuldig geschuurd en zijn vrij van scherpe randen.

Ja, we bieden personalisatie aan op veel producten, zoals graveren of branding. Neem contact op voor de mogelijkheden en meerprijs.

Onze producten zijn handgemaakt van natuurlijk hout. Kleine verschillen in formaat, kleur of houtnerf zijn normaal en horen bij de charme van ambachtelijk werk. Hout leeft, het kan iets krimpen of uitzetten door temperatuur of vocht. Elk stuk is dus uniek.

Om een scherpe en nette gravure te garanderen, vragen we om een scherp, zwart-wit logo in vectorformaat (liefst in PNG of JPG). Geen foto’s of gekleurde bestanden, want alles wat kleur bevat, wordt zwart. Twijfel je of jouw bestand geschikt is? Neem gerust contact met ons op.

Ja, als het logo technisch niet geschikt is voor een mooie gravure (bijvoorbeeld door lage resolutie of onduidelijke lijnen), kan het worden afgekeurd. In dat geval nemen wij contact met je op. Houd er rekening mee dat de levertijd dan mogelijk iets langer wordt.